Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel

Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Al-‘Aqeedah Al-Waasitiyyah (deel 4)

Ga naar beneden 
AuteurBericht
mourad




Aantal berichten : 38
Registration date : 31-12-07

Al-‘Aqeedah Al-Waasitiyyah (deel 4) Empty
BerichtOnderwerp: Al-‘Aqeedah Al-Waasitiyyah (deel 4)   Al-‘Aqeedah Al-Waasitiyyah (deel 4) Emptydi feb 05, 2008 9:06 pm

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Gezegend zij de Naam van uw Heer, de Bezitter van Heerlijkheid en Eer.”

[Suurat Ar-Rahmaan; 78]

Zijn Eenheid:

Allaah, de Verhevene, zegt:

“Aanbid Hem derhalve en wees volhardend in de aanbidding naar Hem. Kent u Zijn gelijke?”

[Suurat Maryam; 65]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."

[Suurat Al-Ikhlaas; 4]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Plaatst derhalve geen deelgenoten naast Allaah, tegen beter weten in.”

[Suurat Al-Baqarah; 22]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Onder de mensen zijn er, die voorwerpen van aanbidding (afgoden) buiten Allaah nemen en ze liefhebben, zoals zij (alleen) Allaah behoren lief te hebben. Maar zij die geloven zijn sterker in hun liefde voor Allaah.”

[Suurat Al-Baqarah; 165]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Zeg: "Alle Lof komt Allaah toe Die Zich geen zoon heeft genomen en Die geen deelgenoot heeft in Zijn Koninkrijk, noch heeft Hij enige helper wegens zwakheid." En verkondig Zijn Grootheid.”

[Suurat Al-Israa: 111]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Wat er ook in de hemelen en op aarde is, verheerlijkt Allaah; aan Hem is het Koninkrijk en de Lof, want Hij heeft Macht over alle dingen.”

[Suurat At-Taghaabun; 1]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Gezegend is Hij, die de Furqaan (het onderscheid) aan Zijn dienaar heeft neergezonden, opdat hij een waarschuwer moge zijn voor alle volkeren. Aan Wie het Koninkrijk der hemelen en der aarde toebehoort, Hij heeft zich geen zoon genomen noch heeft Hij een deelgenoot in Zijn Koninkrijk, Hij heeft alles geschapen, en het de juiste maat gegeven.”

[Suurat Al-Furqaan; 1-2]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Allaah heeft zich geen zoon genomen, noch is er enige god naast Hem, anders zou elke god hetgeen hij schiep, voor zich houden, en sommigen van hen zouden zeker anderen hebben overwonnen. Verheven is Allah boven al hetgeen zij beweren. Kenner van het ongeziene en het geziene. Hij is verheven boven hetgeen zij (als deelgenoten) met Hem vereenzelvigen.”

[Suurat Al-Muminuun; 91-92]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Schrijf daarom geen gelijken aan Allaah toe. Voorzeker Allaah weet (alles), en u weet niets.”

[Suurat An-Nahl; 74]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Zeg: "Mijn Heer heeft slechte daden verboden, hetzij openlijk of in het geheim, en zonde en ongerechtvaardigde opstand; en dat u datgene met Allaah vereenzelvigt, waarvoor Hij u geen gezag heeft neergezonden en dat u van Allaah dingen zegt, die u niet weet.”

[Suurat Al-A’raaf; 33]

Het Zetelen op de Troon:
(Al-Istawaae ‘Alal-‘Arsh)

Allaah, de Verhevene, zegt:

“De Barmhartige, Die Zich nederzette op de Troon.”

…en Hij, de Verhevene, zegt:

“…daarna zette Hij Zich op de Troon.”

Allaah, de Verhevene, herhaalt dit onderwerp zes maal in de Quraan.

Hij, de Verhevene, zegt:

“Voorzeker, uw Heer is Allaah, Die de hemelen en de aarde in zes dagen schiep; daarna zette Hij Zich op de Troon neder.”

[Suurat Al-A’raaf; 54]

Hij, de Verhevene, zegt:

“Voorwaar, Allaah is uw Heer, Die de hemelen en de aarde in zes dagen schiep, en Hij zette Zich op de Troon, alles regelend.”

[Suurat Yuunus; 3]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Allaah is Hij, Die de hemelen heeft doen verrijzen zonder pilaren die u kunt zien. Daarna zette Hij Zich op de Troon.”

[Suurat Ar-Ra’d; 2]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“De Barmhartige, Die Zich nederzette op de Troon.”

[Suurat Taa-Haa; 20]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“… zette Zich dan op de Troon. Hij is de Barmhartige.”

[Suurat Al-Furqaan; 59]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Allaah is het, Die de hemelen en de aarde en hetgeen er tussen is in zes dagen schiep; daarna zette Hij Zich op de Troon.”

[Suurat As-Sajdah; 4]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Hij is het Die de hemelen en de aarde in zes dagen schiep; daarna zette Hij zich op de Troon neder.” [13]

[Suurat Al-Hadeed; 4]

Zijn Verhevenheid:

En Allaah, de Verhevene, zegt:

“Toen Allaah zei: "O ‘Isaa, ik zal u doen sterven en u tot Mij opheffen.”

[Suurat Ali-‘Imraan; 55]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Integendeel, Allaah verhief hem tot Zich.”

[Suurat An-Nisaa; 158]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Tot Hem stijgt het reine woord en Hij verheft de goede daad.” [14]

[Suurat Faatir; 10]

En Hij, de Verhevene, zegt:

En Pharao zei: "O Haaman, bouw mij een toren opdat ik de toegangswegen moge naderen. De toegangswegen der hemelen, opdat ik de God van Muusa moge bereiken ofschoon ik zeker weet dat hij (Muusa) een leugenaar is."

[Suurat Ghaafir; 36-37]




En Hij, de Verhevene, zegt:

“Voelt u zich veilig voor Hem Die in de Hemel is, dat Hij u niet zal doen verzwelgen als de aarde plotseling begint te schudden? Voelt u zich veilig voor Hem Die in de Hemel is, dat Hij niet tegen u een orkaan zal zenden? Dan zult u weten, hoe Mijn Waarschuwing was.”

[Suurat Al-Mulk; 16-17]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Hij is het Die de hemelen en de aarde in zes dagen schiep; daarna zette Hij zich op de Troon neder. Hij weet wat de aarde ingaat en wat er uit voortkomt, en wat van de hemelen neerkomt en wat er naar toe opstijgt. Hij is met u waar u ook mag zijn want Allaah ziet alles wat u doet.”

[Suurat Al-Hadeed; 4]

Zijn Alomtegenwoordigheid:

En Allaah, de Verhevene, zegt:

“Er is geen geheim gesprek van drie (personen) zonder dat Hij de vierde is, noch van vijf, zonder dat Hij de zesde is, noch van minder noch van meer, zonder dat Hij met hen is, waar zij ook mogen zijn. Dan zal Hij hen op de Dag der Opstanding mededelen wat zij deden. Voorzeker, Allaah heeft kennis van alle dingen.”

[Suurat Al-Mujaadalah; 7]

En Hij, de Verhevene, zegt:

"Treur niet, want Allaah is met ons."

[Suurat At-Tawbah; 40]

En Hij, de Verhevene, zegt:

Hij (Allaah) zei: "Vrees niet want Ik ben met u. Ik hoor en Ik zie."

[Suurat Taa-Haa; 46]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“Voorwaar, Allaah is met degenen, die (Allaah) vrezen en goed doen.”

[Suurat An-Nahl; 128]

En Hij, de Verhevene, zegt:

“En wees geduldig (en volhardend), voorzeker Allaah is met de volhardende geduldigen.” [15]

[Suurat Al-Anfaal; 46]

En Hij, de Verhevene, zegt:

"Hoeveel kleine groepen hebben niet onder het Bevel van Allaah over een grote groep gezegevierd." En Allaah is met de geduldigen.”

[Suurat Al-Baqarah; 249]
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Al-‘Aqeedah Al-Waasitiyyah (deel 4)
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel :: Algemeen :: Islam in het algemeen-
Ga naar: