Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel

Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Mensen, wordt toch alstublieft wakker!

Ga naar beneden 
AuteurBericht
mourad




Aantal berichten : 38
Registration date : 31-12-07

Mensen, wordt toch alstublieft wakker! Empty
BerichtOnderwerp: Mensen, wordt toch alstublieft wakker!   Mensen, wordt toch alstublieft wakker! Emptydo jan 03, 2008 2:11 pm

Mensen, wordt toch alstublieft wakker!

De berichtgeving over de Amerikanen in Irak worden met de dag erger. Wie nog gelooft dat de Amerikanen in Irak een oorlog zijn begonnen om de mensen daar te helpen adviseer ik eens goed te kijken naar de feiten. Tot mijn grote verbazing en woede hoorde ik vandaag dat het Amerikaanse leger eind 2004 op grote schaal witte fosfor ingezet heeft tegen Irakese burgers tijdens een offensief in de stad Fallujah. Dat blijkt uit een documentaire van de Italiaanse zender RaiNews24. De fosfor verbrandde het vlees van vrouwen en kinderen tot op het bot, aldus de documentaire.

En nu vragen wij Nederlanders ons af waarom er zoveel haat is daar tegen de Amerikanen en waarom er zoveel aanslagen op hen wordt gepleegd. Je hoeft geen Einstein te zijn om daar een antwoord op te hebben. Wie op grote schaal onschuldige burgers vermoord, mishandeld, zonder vorm van proces gevangen zet, verbrand en ontvoerd kan er op rekenen dat de mensen wraak zullen nemen.

Een voormalig Amerikaans marinier Jeff Englehart zegt in de documentaire dat hij de lichamen van de verbrande vrouwen en kinderen na het bombardement heeft gezien. “Witte fosfor doodt zonder genade. Het is een wolk die zicht tot 150 meter rond de inslag verspreidt en elk mens en dier verbrandt”, aldus Englehart.
Als je op de website van de Amerikaanse regering kijkt dan lees je dat het Amerikaanse leger slechts sporadisch fosforgranaten heeft gebruikt in Fallujah. Ja, en ik ben Sinterklaas, denk ik dan .Bij de gedachte dat wij Nederlanders ook nog eens mee hebben gedaan aan die oorlog maakt mij misselijk. We moeten ons schamen voor onze regering die ondanks alle feiten en verschrikkelijke gebeurtenissen nog steeds volhoudt dat de oorlog terecht was.

Naar mijn mening importeren wij de problemen uit het Midden-Oosten en creëren hier vijandigheid tussen bepaalde groepen. Dit gaat zelfs zover dat gekken als Samir A. zeggen dat wij als Nederlandse burgers medeverantwoordelijk zijn voor het afslachten van moslims in Irak. Hij zegt namelijk dat wij de regering gekozen hebben die geholpen heeft met de oorlog die duizenden onschuldige burgers het leven heeft gekost. Hij is zelfs zo gek dat hij beweert dat wij soldaten zijn en wij dus vermoord mogen worden. Zijn wij nou echt medeverantwoordelijk? Nee absoluut niet! De meerderheid van de Nederlandse bevolking was zelfs tegen de oorlog in Irak.

Voorstanders van de oorlog zoeken tegenwoordig hun toevlucht naar het argument dat Saddam Hussein slecht was en het uiteindelijk toch goed is dat hij is afgezet en nu gevangen is genomen. Daarom keuren zij de oorlog nog steeds goed. Op mijn vraag waarom Amerika dan Noord-Korea niet aanvalt en zoveel andere landen met een verschrikkelijke dictator, daar kunnen ze geen antwoord op geven. Zien deze mensen dan niet dat dit allemaal lang van te voren gepland is? Het beginnen van een onrechtvaardige oorlog die honderdduizenden onschuldige burgerslachtoffers gedood heeft is een zware misdrijf. Het ‘goed proberen te praten’ van dit zware misdrijf is naar mijn mening net zo erg.

Beste mensen, een mensenleven is zoveel waard. Kijk alleen maar naar u eigen mensen om u heen. Kijk hoeveel verdriet er is wanneer iemand komt te overlijden. Hoe zullen die mensen in Irak zich dagelijks wel niet voelen? hoe onbegrepen? hoe hulpeloos? hoe kwaad?

Kijkt u tegenwoordig nog op van pagina 5 van uw krant waarin staat dat er weer 50 onschuldige burgers zijn vermoord in Irak? Het begint te wennen en dit is een hele slechte zaak.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat wij Nederlanders nooit datgene meemaken wat in Irak aan de orde van de dag is. Weg met alle wapens! Weg met agressie! Dit betekent dat wij nog beter ons best moeten doen om er voor te zorgen dat wij in Nederland beter met elkaar moeten omgaan. Ik denk dan aan het volgende vers uit de koran: “En helpt elkander in het verrichten van het goede en de godsvrucht en helpt elkander niet in het begaan van de zonde en de agressie.”

Mourad el Mourabet
Secretaris Marokkaanse Vereniging Meppel
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mensen, wordt toch alstublieft wakker!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel :: Algemeen :: Column Mourad-
Ga naar: