Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel

Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel2[/b]

Ga naar beneden 
AuteurBericht
oeghtie3




Aantal berichten : 8
Registration date : 21-03-10

[b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel2[/b] Empty
BerichtOnderwerp: [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel2[/b]   [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel2[/b] Emptyzo maa 21, 2010 5:07 pm

“O Boodschapper van Allah, ik wens geen werelds iets van jou. Ik zal de tijd die mij toekomt opgeven, als je me niet wilt bezoeken. Maar alsjeblieft, ontneem me niet jouw vrouw te zijn. Ik wens naar het hiernamaals te gaan als jouw vrouw. Ik geef om niets anders.”(Muslim)

All zijn vrouwen waren tevreden met hem, maar hij bad nog steeds om eerlijker met hen te zijn en hen gelijk te behandelen omdat hij wist dat het moeilijk voor hen was om met andere co-vrouwen te leven. Hij bad;

“Ik heb misschien zonder opzet meer liefde aan de een getoond dan aan de andere en dit zou onrechtvaardigheid zijn. Dus, O God, ik zoek mijn toevlucht tot Uw gratie voor de dingen die niet in mijn macht zijn. (Tirmidhi, Niak 41;4, Bukhari, Adab 68)

Zijn vrouwen waren nog steeds jaloers op elkaar. Safiyya, een van de vrouwen van Rasulullah werd sarcastisch afgekraakt door haar Joodse afkomst. De Profeet verhief niet zijn stem en berispte niemand, hij zei alleen;
“Als ze het herhalen, geef hen dit antwoord.

“Mijn vader is de Profeet Aaron, Mijn oom is de Profeet Mozes en mijn man is zoals je ziet, de Profeet Mohammed, de Gekozene. Wat heb jij meer dan ik om trots op te zijn?

Hij nam ook naseeha (advies) van hen.
De voorwaarden van het genootschap van Hudaybiya opgelegd op de moslims door de mensen van Mekka was zo moeilijk dat veel van de metgezellen het wouden weigeren. Profeet Mohammed vroeg advies aan zijn vrouw Umm Salamah die hem steunde en hij handelde naar wat zij zei. (Bukhari, shurut, 15).
Zie, hij zag zijn vrouwen als een deel van zichzelf, een deel dat hem compleet maakte. De Moeders van de Gelovigen onderwezen Moslim mannen en vrouwen voor en na zijn dood, dus ze waren zijn vervolg op deze aarde.
Ze probeerden nog steeds om hun man andere co-vrouwen niet meer graag te laten hebben. Een van de vrouwen van de Boodschapper van Allah was Zaynah bint Jahash. Ze was de meest schone van alle Moeders van de Gelovigen en “het hart van de profeet zat vol bewondering voor haar”. (annals van al-tabari 2, 453) Ze verzamelde verschillende honing waar haar man veel van hield. Ayesha aanschouwde dit met een hoop angst en ze vreesde de liefde van haar man aan Zaynab te verliezen. Ayesha verteld;

“Ik en Hafsa maakten plannen wanneer de Boodschapper van Allah naar een van ons zou komen, we hem zouden vertellen dat zijn mond naar “maghafeer”ruikt. (maghafeer is iets met een zoete smaak maar heeft een scherpe en onplezierige geur. Mohammed Mustafa was heel gevoelig op dit punt. He haatte sterke geuren.) Zo gebeurde het dat Hasfa de vrouw was die hij als eerste bezocht. Toen hij de kamer in kwam, zei ze; “O Boodschapper van Allah! Je mond heeft de reuk van maghafeer.” Hij zei; “Ik heb geen maghafeer gegeten. Maar toen ik bij Zaynab was, gaf ze me wat honing om te eten. Het is mogelijk dat de honing de geur van maghafeer had. Maar in de toekomst zal ik geen honing meer eten.”(Imam Bukhari heeft dit geciteerd in zijn Boek Talaq (scheiding), en zijn boek van Tafsir (van Surah Tahreem).

Maar een onthulling van Allah (Koran, 66;1) liet hun plan mis gaan.
Er is ook een verhaal van Maryam de Copt, een ammah die extreme jaloersheid tegen de Profeet’s vele kinderlozen vrouwen provoceerden toen ze geboorte gaf aan Ibrahim. Ayesha werd ontzettend misselijk van dit nieuws.
Op een dag liep de trotse nieuwe vader Mohammed de kamer van Ayesha in, zijn zoon in zijn armen dragend, om hem aan haar te laten zien. Hij vroeg om haar aandacht voor de grote gelijkenis tussen hem en zijn baby. Ayesha keek naar de baby en zei dat ze helemaal geen gelijkenis hadden. Toen de Profeet verheugd was door hoe zijn zoon groeide, antwoorde Ayesha krengerig dat elk kind dat genoeg melk kreeg, wat Ibrahim kreeg, zo groot en sterk als hem zou groeien. Ayesha ging zo ver alle gelijkenissen tussen de Profeet en zijn zoon te ontkennen, wat leidde tot een beschuldiging van overspel zorgde, voor de onschuldige Maryam.
De vrijheid die de Moeders van de Gelovigen kregen was zo veel dat ze de Profeet zo konden afkraken, zodat het zijn gemoedstoestand dagenlang kon verpesten. Allah Ta’alah waarschuwde hen dat alles wat ze tegen hun man zouden doen, ze tegen zichzelf zouden doen, en alles wat ze voor zijn plezier zouden doen zou hen voordeel brengen. Dit is een les dat alle vrouwen zouden moeten leren voordat ze huwelijkse geheimen of lasteringen aangaande hun mannen aan andere vrouwen vertellen, hoe oneerlijk hij met hen is of de zonden die hij begaat. Allah zei na de gebeurtenis met de honing:

“Als gij beide (vrouwen) u tot Allah wendt en uw hart is reeds hiertoe geneigd (dan is het wel) - Maar indien gij samenspant tegen hem (de profeet), dan is Allah zeker zijn Beschermer, bovendien zijn Gabriël, de rechtvaardigen onder de gelovigen en de engelen zijn helpers. Indien hij van u scheidt, is het mogelijk dat zijn Heer hem betere vrouwen dan u zal geven, die Moslim zijn en onderdanig, gelovig, gehoorzaam, berouwvol, vroom, gewend te vasten, weduwen of maagden.”(koran, 66;4-6)“

ik kan niet anders dan buigen voor de voorbeelden die je me hebt gegeven, Hikmah, hoe dan ook, denk je niet dat het wreed is van een man om een andere vrouw te nemen wanneer hij weet dat de eerste erg aan hem gehecht is?”
“Mam! Nee, het is niet wreed! Mijn lieve mama, het is een Islamitische optie. Ik kan geen kinderen krijgen dus het is eerlijk dat hij ze krijgt op de manier hoe Islam hem toestaat.

“Aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde. Hij schept wat Hij wil. Hij schenkt vrouwelijke en mannelijke kinderen aan wie Hij wil. Of Hij mengt ze, mannelijk en vrouwelijk en Hij maakt onvruchtbaar wie Hij wil. Voorwaar, Hij is Alwetend, Almachtig.”(Koran, 42;49-50)

Mijn probleem is alleen dat ik ben opgevoed met het idee dat we tot maar één man behoren, en een man maar met één van ons hoort te zijn. Dat is irrationeel! Als dit waar was, zouden we nooit kunnen hertrouwen en behaaglijkheid in het hart van een andere man vinden, of de kans hebben om een goede vrouw te zijn voor iemand die het nodig heeft. Hoe dan ook, zelfs wanneer een vrouw in een monogaam huwelijk leeft, zeurt ze nog steeds en is ze jaloers op zijn werk, zijn vrienden of zijn ouders waarmee hij misschien meer tijd doorbrengt. Dit is niet omdat een vrouw minder is dan een man. Het is omdat ze het grootste deel van de tijd thuis is en hem al de tijd mis, dus wanneer hij terug komt van zijn verplichtingen, wil ze hem helemaal voor zichzelf hebben. Een vrouw heeft meer aandacht en zorg nodig dan een man. Dat is waarom ze ideaal is voor het opvoeden van kinderen; deze prachtige liefde die zich in zich heeft, geeft ze aan haar kinderen. Dit is ook waarom vrouwen zich altijd zorgen maken over hun partner, en ze vaak voor bevestiging van die liefde vragen. Herinner, mam, de vrouwen van Rasulullah, hoe vaak vroegen zij om zijn liefde?
Ayesha Siddiqa bint Abu Bakr vroeg vaak om geruststelling van de Profeet, dat hij van haar hield.

“Hoe is je liefde voor mij?”vroeg ze hem eens. “Zoals een knoop in een touw,”antwoordde hij, bedoelend dat het sterk en veilig was. Vaak vroeg ze hem, “hoe is de knoop?”en hij antwoordde; “Ala haliha” “Hetzelfde als altijd!”
Ze vroeg hem eens; “O Boodschapper van Allah, vertel me over jezelf. Als je tussen de twee heuvels van een vallei zou zijn, de een waarop gegraasd was geworden, terwijl er op de ander niet gegraasd was geworden, op welke heuvel zou je dan je kudde laten grazen?” “Op degene waar niet op gegraasd was geworden” antwoordde de Profeet. Zo ook, zei ze, “en ik ben niet als een van je andere vrouwen. Ieder van hen heeft eerder een man gehad, behalve ik.”De Profeet (vrede en zegeningen van Allah zijn met hem) lachte en zei niets.”

Een vrouw moet haar gevoelens kunnen disciplineren, dat is haar jihad in dit leven. Ze moet haar sterke emoties op iets positiefs richten. Polygyny kan haar helpen dit te bereiken. In feite, kan het haar helpen zich over te geven aan Allah’s wil en meer vroom te worden.”
“Ik begrijp het. Dat heeft betekenis voor mij. Ik betwijfel of dat iedereen zou kunnen overtuigen maar ik begrijp hoe je je voelt, mijn dochter. Dus je voelt geen pijn meer door je eigen situatie?”
“Niet zo veel meer als eerst, mam. Ik denk dat ik er nu mee kan leven. Ik kan leren het te accepteren. Eigenlijk is dat waarom ik hier kwam. Ik moest herinnerd worden aan een paar dingen. In plaats daarvan, herinnerde ik mezelf!
“Ik denk dat je dat goed gedaan hebt!”
Ze lachten.
“Alhamdulillah.”
“Alhamdulillah.”


Re: polygamy de wijsheid van de liefde ( het boek)
De Profeet zei; “Wie een aspect van mijn Sunnah herleeft dat vergeten is na mijn dood, dan zal hij een beloning hebben gelijk aan de beloning van alle mensen die hem volgen, zonder dat er beloning van hen wordt afgenomen.” (Overleverd door Al-Tirmidhi 7/443; dit is een hasan hadith)

“Ik beschouw mijn rol als vrouw en moeder als mijn beroep, mijn kinderen zijn Amana (een toevertrouwen) van Allah azzawajal, mijn man een zegening, Maash’Allah, en mijn huwelijk een test van Hem."

“Het is belangrijk op te merken dat maar twee vrouwen van de Profeet Mohammed geboorte hebben gegeven aan zijn kinderen. Ayesha, een van zijn meest geliefde vrouwen, heeft nooit kinderen gehad. Hoewel zijn andere vrouwen nooit zwanger zijn geweest behandelde hij al zijn vrouwen goed en op een vriendelijke manier. Hij verhoogde de status van een vruchtbare vrouw nooit ten opzichte van een onvruchtbare.”



Jaren later bezocht Hikmah haar co-vrouw, Angie. Angie schoot de thee in de porseleinen kopjes, terwijl een mist van damp tot aan haar schouders steeg. In de kopjes, danste en dwarrelde de damp in kleine groepjes, het was net alsof ze de lokken haar van Angie na deden, in een paardenstaard vastgebonden. Hikmah was gelukkig. Haar co-vrouw was na een tijdje haar zegening geworden. Ze had Angie over alles geadviseerd, zelfs over hoe haar man tevreden te stellen, van welk eten hij hield, wanneer ze hem vragen moest stellen, etc. Ze was er zelfs tijdens de geboorte van Angie’s kinderen die ze als haar eigen kinderen beschouwde.
Ze noemden haar “tante” en renden elke keer naar haar toe wanneer ze zich pijn hadden gedaan of speciale aandacht nodig hadden. Ze hield er van om met ze te spelen; ze hield van de familiare sfeer. Ze voelde zich alsof iedereen samenwerkte voor een nog groter geluk. Alles was zo perfect.
Hikmah dacht met een dromerige lach op haar gezicht; “De tijd dat ik een romantisch klein meisje was is ver weg. De tijd dat ik geloofde dat mijn daden gebaseerd waren op totale loyaliteit aan één persoon is ook voorbij. Hoe ver weg is mijn jeugd en mijn ideaal van het huwelijk, dat hij alleen ogen zou hebben voor mij, dat hij mij alleen als zijn close vertrouwenspersoon zou zien, en ik hem als degene waarmee ik al mijn geheimen kon delen. Ik leefde in een illusie toen ik dacht dat hij nooit aan iemand anders zou denken behalve mij, nooit met een andere vrouw sprak dan mij, geen enkel verlangen had buiten mij. Ik geef niet meer zo veel om dit alles nu. Ik zie dingen van Angie’s ogen en hoe sterk ze heeft moeten zijn. Zij, de ‘indringer’, moest haar plaats in mijn hart vinden zonder me nog meer pijn te doen. Hoeveel geduld toonde ze; hoe veel had ze niet moeten accepteren! Ze leerde me een unieke les in het leven. Nu, denk ik zoals ibn Umar dat

“als ik wist dat Allah zelfs één goede daad van me had geaccepteerd, zou de dood het meest belangrijke voor mij zijn, want Allah zegt: ‘Waarlijk, Allah accepteert alleen van degenen die op Al-Mutaqqun zijn ( de vromen). (Koran 5; 27)”

Ik wil naar Jannah gaan, inshallah, dat is alles wat telt. De Profeet zei;

“De meest dankbare mensen jegens Allah Gezegend en Hoog, zijn degenen onder hen die het meest dankbaar jegens anderen zijn”(Ahmad) En; “Degenen die mensen niet danken, danken Allah niet”(Abu Dawud & anderen)

Hikmah pakte haar kopje aan en dankte Angie vriendelijk en plaatse het op een smalle tafel die kortbij haar stond. Met haar andere had, hield ze de jongste baby van haar co-vrouw vast en luisterde gelukkig naar zijn gebabbel. Ze verwijderde voorzichtig een lange pluk van haar lange steile haren dat over het gezicht van de baby was gevallen, en streek het lachend terug achter haar oren. Beide vrouwen ervaarden een moment van vrede nadat ze de ochtend werkend hadden doorgebracht. Hikmah had Angie geholpen haar huis schoon te maken, luiers verzamelen en kleren uizoeken.
Ze dacht;

“Adh-Dhahabee vertelde in Sayr Alaam An-Nubalaa van Asmaa bint Yazeed ibn As-Sakan dat ze naar de Profeet ging en zei; “O Boodschapper van Allah, moge mijn vader en moeder opgeofferd worden voor U. Ik ben naar u gekomen ten behoeve van de vrouwen. Waarlijk, Allah heeft u naar de mannen en vrouwen gezonden. We geloven in u. We gaan niet naar buiten en blijven in onze huizen. We zijn jullie bron van fysiek plezier. We verzorgen jullie kinderen. Een man gaat jumah en jamaaah bidden, en volgt de janaazah. En wanneer jullie weg gaan voor hajj, umrah of jihaad, zorgen we voor jullie rijkdom. We wassen jullie kleren. We voeden jullie kinderen op. Zullen we niet delen in beloning?” De Profeet keerde zich tot zijn metgezellen en zei; “Hebben jullie ooit gehoord dat een vrouw iets beters zei dan wat zij zei?” Toen zei hij tegen haar; “Begrijp o vrouw, en informeer andere vrouwen. Zeker, de perfectie van een vrouw van de relatie met haar man, zoekende naar zijn plezier, en doen wat hij wenst, er is vergoeding voor dat alles.” Asmaa ging weg, uitroepend; “Laa illaaha illallaah”.

Ze spande de deken strakker die Angie had gebruikt om de baby in te wikkelen en plaatste de kleine buidel tegen haar borst waar haar hart harder klopte. Ze lachte van dankbaarheid: “Mashallah zuster, er is een zegening in polygyny; het helpt ons om korter bij Allah en Zijn schepping te komen.”
“Ja”, beaamde Angie, “Ik vroeg het me af! Zie, ik ben nieuwsgierig en ik zou graag weten hoe het met je gaat. Heb je iets anders opgemerkt aan Sayyid sinds we getrouwd zijn? Voel je dat hij gelukkiger is?”
“Waar maak je je zorgen om, zus? Je doet het goed.”
Angie lachte trots en probeerde om haar gelukkige greins drinkend aan het kopje te verbergen, haar twee handen er om heen klampend alsof ze haar handen warmde. Hikmah vervolgde geruststellend;
“Goed, wanneer je alles wil weten, hij is zo veel meer relaxed met mij sinds hij iemand anders heeft om naar toe te gaan. Ik ben zo blij dat jij er bent! En hij is ook zo gelukkig om een vader te zijn, soms vraag ik me af of het eerlijk is dat je maar om de dag zijn gezelschap krijgt. Je zou hem meer moeten hebben!
Ze glimlachten bewust.
“Dan zou je jaloers zijn, Hikmah, zodat je een manier zou vinden om hem terug te krijgen voordat hij ook maar een uur in ons huis zou hebben doorgebracht.”
“Ja,” gaf Hikmah toe. “we zijn mensen. En zijn zwak, Allahu Alim.
Maar ik beken dat ik hem zo veel meer ben gaan waarderen sinds jouw komst. Het is nu zo’n compleet andere gedachtengang! Ik weet dat ik Allah tevreden stel en ik sterker wordt in mijn geloof, inshallah zal ik nu een vriendin hebben die met ons zal verhuizen wanneer wij verhuizen en ons zal helpen wanneer we haar nodig hebben en vice versa.”
“Mashallah, Hikmah, erg goed gezegd. Ik voel hetzelfde en ik moet harder werken en deze dingen elke dag op mezelf toepassen. Ik moet zeggen dat polygyny zeker een test is, en of ik slaag of niet, het is alleen omwille van Allah.
“Allahu Akhbar.”
“Er is iets wat ik met je wou bespreken, Hikmah, maar ik weet niet hoe te beginnen.”
“Wat is het?”
“Wel…. Ik vroeg me af terwijl we het over dit onderwerp hebben, voel je je altijd zo gelukkig betreffende ons? Ik bedoel dat, ja, ik soms twijfels heb. Ook al is het moeilijk om toe te geven, soms voel ik me alsof ik gek wordt. Wanneer ik er niet tegen vecht om je te vergeten, heb ik het gevoel alsof dit alles krankzinnig is, dat ik krankzinnig ben… Moge Allah mij vergeven. Ik bedoel… Val je niet van de ene emotie in de ander, betreffende je gevoelens over polygyny, soms zelfs elke dag of elk uur? Voel je soms pijn? Ik bedoel, niet altijd, maar soms? Kijk, tot kortgeleden heb ik het heel goed gedaan, Alhamdulillah, en mijn huishouden was geweldig, maar er zijn nog steeds momenten waarop Shaytaan probeert in mijn hart te kruipen en me aanzet om in opstand te komen. Ik weet dat de beste jihad tegen jezelf is en ik worstel tegen mijn gevoelens en emoties, maar ik raak nog steeds overstuur ondanks mezelf en ik vecht echt terug, maar ik kan er niks aan doen dat ik me zo voel, ik haat de hele situatie.”

“De Profeet zei; “Wie een aspect van mijn Sunnah herleeft dat vergeten is na mijn dood, dan zal hij een beloning hebben gelijk aan de beloning van alle mensen die hem volgen, zonder dat er beloning van hen wordt afgenomen.” (Overleverd door Al-Tirmidhi 7/443; dit is een hasan hadith)

En de Profeet zei ook. “Islam begon als iets vreemds en zal terugkeren als iets vreemds, dus Tuba (paradijs of een boom in het Paradijs) is voor de vreemden.”

“Dus wij zijn vreemdelingen, Hikmah? Zijn wij de ware volgers van Sunnah wa Al-Jamaah?”
“Ja, mijn zuster. Denk altijd positief. Hoe dan ook, denk je niet dat het beste deel van polygamy en het zijn van een co-vrouw je nog beter je best laat doen om een goede vrouw te zijn?

Ayesha vertelde; Allah’s Boodschapper zei; “Wees kalm, Oh Aisha! Allah houd er van dat iemand vriendelijk en tolerant is in alle zaken.”(8:53 Sahih al Bukhari #2025)

En; “Het (Helle) Vuur wordt omgeven door allerlei soorten verlangens en passies, terwijl het Paradijs omgeven wordt door allerlei soorten gehate ongewenste dingen.”(verteld door Abu Huraira. 8:494 Sahih al-Bukhari)

Waarom manen we onszelf niet om niet zelfgericht te zijn en alleen aan verlangen te denken? Wat we willen en wat we niet willen? Mannen die nog een vrouw huwen denken niet alleen aan waar ze naar verlangen, goed? Het is een besluit dat we met zijn drieën hebben genomen en er is niets negatiefs er aan.”
“Ja, Islam heeft meervoudige huwelijk voor zijn Ummah toegestaan; het is iets dat Islam heeft toegestaan voor de moslimman. Ik weet dat zuster. Echt? Waarom huilen we hierover? Ik geloof dat we tekort komen aan imaan wanneer we dat doen. Het is niet aan ons om een deel van ons geloof af te keuren.”

“Allah zegt in Surah Hujuraat betreffende de Bedoeïenen: “De bewoners der woestijn zeggen: "Wij geloven." Zeg: "Gij gelooft nog niet, maar zegt liever: Wij hebben ons onderworpen want het geloof is uw hart nog niet binnengedrongen. Maar indien gij Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt, zal Hij u van uw goede daden niets afnemen. " Voorzeker, Allah is de Vergevensgezinde, de Genadevolle.”(Koran, 49;14)

Allah heeft dit gebruik toegestaan voor moslimmannen en Allah heeft dit gebruik niet toegestaan voor moslimvrouwen. Is het niet tijd dat we dat met ons hele hart accepteren zonder enige twijfel in onze harten? We zeggen dat we niet van polygyny houden door tekortkoming in onze imaan. We haten het niet door onze imaan; we haten het door tekortkomingen in onze harten.”
Angie veegde een paar tranen weg die in haar ogen op waren gekomen.
“Meen je het echt, Hikmah? Ben ik een slechte moslima omdat ik van mijn man houd tot aan de dood en ik deel wil zijn van alles wat hij doet, genoeg voor hem wil zijn omdat het mijn hart pijn doet wanneer ik hem met een andere vrouw zie? Heb ik gefaald in mijn geloof? Kijk, ik werd opgevoed om mijn maagdelijkheid te beschermen als het meest dierbare dat ik in me had. Ik dacht dat elke moslim zo voelde en zichzelf bewaarde voor zijn toekomstige partner. Nu, moet ik toegeven dat dat klopt voor mij, niet voor hem! Ben ik egoïstisch, zuster?
Ik geloofde ook dat degene die niet jaloers is is gestopt lief te hebben. Ben ik fout? Is echt houden van omwille van Allah ophouden jaloers te zijn? Kijk, ik ben niet aan het klagen en ik veroordeel niemand maar men ziet een moslim nooit naar zijn familieleden verlangen op een verliefde manier, zelfs wanneer ze de meest begeerlijke zijn onder de mensen. Een gelovige man heeft zijn verlangens slechts bescheiden lief.” Angie aarzelde en vervolgde dan;
”Heb je ooit gedacht, wat als Sayyid van een andere vrouw naast ons hield en haar huwde? Een echt gelovige man stopt met piekeren over een bezit dat niet aan hem behoort en wat zijn andere vrouwen dan iets dat niet aan hem behoort? Goed, ze zouden aan hem toevertrouwd kunnen zijn… Ik bedoel, haat een goede man het niet om zich niet te houden aan de rechten van anderen, en haat hij het niet om te zien dat anderen zich niet aan zijn rechten houden? Ik heb soms het idee dat ik het recht heb om zijn onvoorwaardelijke liefde te vragen, maar ik kan niet ontkennen dat hem vragen van jou te scheiden jouw rechten zouden schenden als zijn vrouw. Soms ben ik verloren in verdriet en het maakt geen verschil. Ik kan niets veranderen. Voordat ik hem huwde dacht ik dat ik het kon doen omdat hij een sterke imaan had en ik dacht dat ik nooit iemand zou kunnen vinden die zo slim is en die zoveel kennis over Islam heeft. Hij had indruk gemaakt op mij; niets kon me tegenhouden om met hem te trouwen…”
“En nu heb je je bedenkingen?”
“Zoiets. Niet echt. Het doet gewoon pijn… En ik weet dat dit mijn jihad is en ik zal mijn eigen beloning hebben in het Hiernamaals omdat ik geduldig was en elke minuut streed tegen mijn nafs, ik zal zeker beloning krijgen. Dat is een goede stimulering, geloof me, Hikmah. Moge Allah me genadig zijn. Ameen.”
“Luister, Angie. Er zijn verlangens die Allah Ta’alah in de harten van mensen heeft geplaatst met een reden. Het is daar zodat zij zich tot elkaar voelen aangetrokken. Als we geen verlangens zouden hebben, zou het niet nodig zijn om onze blikken neer te slaan. Maar in het geval van onze man is het halal om te handelen naar zijn verlangens en door dat te doen geeft hij liefde, comfort en een huis aan jou, zuster. Ja, dat doet me pijn en ik vraag Allah om mijn goede intenties te accepteren en mijn tekortkomingen in het leven te vergeven. Ameen.

De Nobele Korann zegt; “Zij (Jullie vrouwen) zijn een gewaad voor u en gij zijt haar een gewaad.”(Koran 2;187)

We helpen onze man om meer positief te zijn want hij heeft ons beiden nodig om zijn verlangens te bevredigen.
Mannen hebben niet zoveel controle over hun passies zoals wij vrouwen hebben; ze zijn minder geduldig. Mijn lieve zuster, ik adviseer je, kom niet in opstand tegen de bepalingen van Allah.

“Allah kijkt niet naar een vrouw die haar man niet dankt terwijl ze niet zonder hem kan.”(Al-Hakim)

Onze man is een goede man; geef hem krediet. Je moet ook je vertrouwen op Allah stellen dat Hij voor jou kiest wat het beste voor je is. Je weet het niet, maar toen je hem huwde, hield ik alles wat hij me verschuldigd was wat betreft tijd, geld, aandacht in de gaten. Hij deed me niet alleen begrijpen dat het niet mijn zaak was, dat ik niet, zoals hij zei “een polygyny accountant” was, maar ook dat wat hij aan jou zou spenderen terug naar mij zou gaan, dat wat hij aan jou zou spenderen een compensatie zou zijn van wat hij al aan mij gespendeerd had, wat ik niet zag. Dus ik besloot dat het het beste was om mijn vertrouwen in Allah te stellen, en dan pas op mijn man te vertrouwen. Onze man vreest Allah en is eerlijk met ons. Het minste wat we voor hem kunnen doen is hem te gehoorzamen in wat hij ook beslist.

“Wanneer een vrouw haar vijf gebeden bid, ramadan vast, haar boek volgt en haar man gehoorzaamd wordt er tegen haar gezegd; Betreed het paradijs door welke deur je ook wenst.”(Ibn Hibban).

Nu, zelfs wanneer ik weet dat het mijn tijd is maar hij nog steeds bij je is, hoef ik hem er niet om te vragen: hij zal het op een andere manier goed maken. En wanneer hij het niet doet, wat voor jou bestemd is zal naar je toe komen, nu of in het Hiernamaals. En ik vraag Allah om genade te hebben met mannen in polygyny en hen te beschermen om een van degenen te zijn die zullen leunen op de dag des oordeels. Ameen.

En Allah zegt; “en regelt (uw geschillen) onderling inschikkelijk”(Koran 8;1)

Als je vijandschap wilt veranderen in liefde, behandel hen dan goed, wanneer hij je slecht behandelt, aangezien Allah zegt;

“Het goede en kwade zijn niet gelijk. Daarom weerstaat (het kwade) door hetgeen best is. Dan ziet, degene met wie gij vijandschap hebt, hij zal als uw boezemvriend worden.”(Koran 41;34)
“En vóór haar geldt hetzelfde als tegen haar”(Koran 2;228)
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel2[/b]
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel 1 [/b]
» [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel 3[/b]
» [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel 4[/b]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel :: Algemeen :: Huwelijk-
Ga naar: