Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel

Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel
 
IndexIndex  ZoekenZoeken  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel 4[/b]

Ga naar beneden 
AuteurBericht
oeghtie3




Aantal berichten : 8
Registration date : 21-03-10

[b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel 4[/b] Empty
BerichtOnderwerp: [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel 4[/b]   [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel 4[/b] Emptyzo maa 21, 2010 5:09 pm

Kijk Hikmah, het accepteren van polygyny is niet een verzekering om naar Jannah te gaan; het is alleen een bewuste keuze om de voorkeur van je man te accepteren omdat het een goede regeling is voor iedereen. Het is een manier van denken en leven. Ik ben het niet eens met de vrouwen die ons proberen te overtuigen dat polygyny de enige manier is, dat het weigeren ervan Allah ontevreden stellen is. Het is ook geen verplichting voor de man om toestemming van zijn andere vrouwen te hebben om een andere vrouw te huwen, maar het is aanbevolen als punt van vriendelijkheid en respect. Sommige vrouwen zeggen dat het toegestaan is voor een man om te liegen totdat hij zijn einde bereikt! Dit is voor niemand eerlijk. Als huwelijk een partnerschap is, hoe zouden we het dan vinden als je zakenpartner contracten tekent achter je rug om? En hoe kan een man verwachten dat hij een vredige relatie begint met een ander, wanneer hij het risico neemt om zijn vrouw overstuur te maken, zodat ze misschien niet meer kan slapen of eten door de pijn? Allah zegt dat hij een maatje voor Adam heeft geschapen

“opdat deze troost in haar mocht vinden” (Koran 7;189) en “geniet van het plezier om met haar te leven”,

en niet om meer verdriet te veroorzaken op aarde! Het is welbekend dat hoe meer iemand zijn partner kent en hoe meer tijd ze samen doorbrengen, hoe meer het plezier toeneemt.
Ik denk dat we dit zeker zouden moeten uitwerken. Stel je een man met twee of meer vrouwen voor. Hoe veel tijd heeft hij voor ieder van hen naast zijn privé tijd en zijn werk tijd? Als hij aan één van hen denkt, komt de ander in zijn gedachten naar boven. Wanneer hij met één van hen is, zou hij zich kunnnen voorstellen dat hij met de ander is. Hij zou misschien herinneren wat de ander tevreden stelt en erdoor verward raken. Als hij spontaan iets voor een van hen koopt, moet hij denken aan de andere, en aan het einde alle spontaniteit verliezen.
Hij moet elke stap goed berekenen. Als hij bij de een wil zijn, moet hij zijn tijd en geluk opofferen om bij de andere te zijn en zijn verlangens en humeur veranderen met de tijd en gebeurtenis. Dit kan hij niet controleren omdat hij een man is en hij niet kan bepalen wat er op zijn weg komt. De ene vrouw kan niet geven wat de andere geeft. Iemand is misschien niet volmaakt op een gebied zodat hij een speciaal moment nodig heeft in zijn leven, maar hij kan niet onrechtvaardig zijn en kiezen om liever met de een te zijn dan met de ander. Als gevolg, zou hij misschien gevoelens van frustratie tegenover een van zijn vrouwen krijgen en haar een tijdje geen gezelschap meer houden. Dus, het argument dat polygyny natuurlijk is voor mannen kan er bij mij niet in. Waarom niet-moslims hun vrouwen graag bedriegen? Het is omdat ze de vrijheid hebben om te gaan zoals een bij van de een naar de andere gaat zonder in de problemen te komen terwijl hij plezier heeft. Een man zou zich nog eens moeten bedenken voordat hij aan polygyny begint. In monogamie is er tenminste geen verwarring omdat een man probeert zich maar naar één iemand aan te passen en laat deze persoon weten wat hij wil; ze leert hem wat ze wil en ze proberen beiden elkaar tevreden te stellen; ze kunnen zich bij elkaar laten gaan. Het is iets wat elke minuut verder gaat waar verveling geen plaats kent. De Profeet zei;

“Als een man trouwt, is de helft van zijn religie compleet. Vrees Allah voor de helft die overblijft.”

Waarom riskeer je om oneerlijk te zijn wanneer je meer dan één vrouw huwt? Is Islam niet al moeilijk genoeg? Vervullen we onze plichten als moslim voordat we er ook maar aan denken wat eigenlijk maar een Sunnah is? Als het taqwa, wijsheid en een goed karakter vereist voor een vrouw om haar man te delen met een co-vrouw, zoals je me ooit vertelde, hikmah, dan heeft het precies hetzelfde nodig als om alleen een vrouw van iemand te zijn. Ik bewonder je, mijn vriendin, dat je dit besluit hebt genomen, maar toen zei je; ‘Ik heb drie keuzes; blijven en ongelukkig zijn, weggaan, blijven en mezelf voorttrekken, grip krijgen op de realiteit, hoe dingen echt zijn en deze deen praktiseren zoals het vroeger werd gepraktiseerd. Ik wil niet als verdrietig eindigen, een depressieve oude vrouw, voor mijn tijd. Is dat niet een verspilling van mijn dierbare tijd? Is het niet? Het is helemaal aan mij om te veranderen hoe ik persoonlijk deze situatie zie omdat wanneer hij het wil, hij het hoe dan ook zal doen, met of zonder mijn toestemming, en er is niets wat ik er aan kan doen. Negentig procent van mijn emotionele problemen zijn omdat ik gekozen heb om verder te gaan met denken en voelen. Wel, ik ben klaar met dat alles. Genoeg is genoeg! Ik heb mijn man niet nodig om mijn waarde te bepalen, wanneer de liefde van Allah meer dan genoeg voor me is? Waarom huil ik niet als ik een zonde bega, maar huil ik wanneer hij zegt dat hij een andere vrouw wil?
Wanneer stop ik te zeuren over dit alles wat halal is. O God! Ben ik zwak?
Ja, ik wil dat hij van me houd, ja ik wil dat hij lieve dingen tegen me zegt, ja ik wil zijn kinderen, ja ik wil zijn aandacht, ik wil zijn gevoelens, ik wil zijn begrip, ja, ja, ja… maar waar is mijn kracht om op te staan en zeggen; Ik heb mijn huwelijk gesloten tussen jou en mij en niet tussen jou en mij en haar en haar en haar. Wat is dit? Is hij zoooooo perfect dat ik mijn eer opoffer, mijn ticket naar Jannah, mijn individualiteit? Ya Allah, ik kan dit, Inshallah, en ik kan het goed doen. Allahu Alim. Weet je waarom? Omdat ik in mijn heer ga vertrouwen dat hij niet iets toe zou staan dat slecht is voor me, dat er een voordel is in wat ik nu ga doen. Al Amin, Al Mustafah zei;

“Zachtheid zit nooit ergens in zonder dat het het mooier maakt, en hardheid zit nooit ergens in zonder dat het het lelijk maakt.”(Muslim)…

“O alsjeblieft, stop ermee! Stop me te citeren! Geloven in polygamie is geloven in Koran, het woord van Allah! Als je niet in polygamie gelooft dan geloof je niet in het woord van Allah, dat is HARAAM. Deze vrouwen zijn prachtig van binnen en van buiten en ze leven in deze polygame huwelijken omwille van Allah, zoekende naar Allahs tevredenheid. Als je stopt te denken aan wat je tevreden zal stellen en wat Allah tevreden zal stellen zul je zien dat je houding zal veranderen.
Ik geloof niet in ‘tot de dood ons scheidt’. Ik hou zielsveel van mijn man maar hij is niet mijn alles. Echte liefde is geen liefdeslied. Hij is niet mijn zonsopkomst in de morgen en mijn zonsondergang ‘s nachts. Ik hou van mijn man en voor mij is hij mijn thuis. Waar hij is zal ik zijn. Insha Allah. Maar mijn leven hangt niet van hem af, ik aanbid Allah en Allah komt op de eerste plaats. Ik probeer Allah tevreden te stellen om naar Jannah te kunnen. Alhamdulillah moge Allah het van me accepteren. Het moeilijkste deel in polygyny is de buitenwereld voor co-vrouwen. Andere zusters proberen altijd fitnah te creëren tussen ons. Wel, zuster, je kent het oude gezegde! Zeg nooit nooit. Sommige mannen maken deze deen tot een schandaal door de manier waarop ze een vrouw zoeken, bedriegend, vol lus, etc. Maar sommige vrouwen maken de deen tot een schandaal door de manier waarop ze hun mannen behandelen.
In polygyny heb je emoties die ervoor zorgen dat je je keert tot Allah en Hem aanroept. Dit houdt je sterk in je deen, Inshallah. Maar er zijn er, zuster, emoties, emoties van het moment en emoties zijn niet waarop wij onze beslissingen baseren als moslims. We baseren onze beslissingen op wat het beste voor ons is in de dunya en de akhira. Dat is waarom we overal istikhara voor doen. Polygyny is niet een eenvoudige toestemming maar het is een wederzijds voordelige oplossing waarvoor we Inshallah meer hassanat zullen krijgen. En ik bid dat Allah ons een goed voorbeeld zal laten zijn. Ameen.
Vergeet ook nooit dat je man in geen geval van ‘jou’ is. Hij behoort tot Allah net zoals je kinderen en zoals jij. Hij is hier om als hulp en kledingstuk voor jou te zijn, maar hij is niet alles van jouw bestaan, en soms laten we onszelf shirk plegen om meer van onze man te houden en hem meer te plezieren dan we van Allah houden en hem tevreden stellen. Het is deel van de hikmah (wijsheid) van polygyny dat we onze relatie met Allah ontwikkelen en een beetje van de relatie met onze man verliezen, wie ten slotte slechts een ander mens is. Dat wil niet zeggen dat sommige dingen van dit huwelijk niet moeilijk zullen zijn; het delen van tijd, het delen van intimiteit, jaloersheid, etc. Maar er zijn ook voordelen; een grotere familie, toename van geloof en de wetenschap dat wanneer er iets met Angie gebeurt, dat er iemand zal zijn die voor haar kinderen zal zorgen die van hen houd, en dat ben ik.
Moge Allah onze niyat (intenties) puurder maken zodat ons werkelijke doel Hem zoveel tevredenstellen is dat we werkelijk dat willen delen waar we het meest van houden, omwille van hem en omwille van onze zusters waarvan we ook houden omwille van Allah. Ameen.

De Profeet zei; Wie een aspect van mijn Sunnah herleeft dat vergeten is na mijn dood, zal hij een beloning hebben gelijk aan de beloning van alle mensen die hem volgen, zonder dat er beloning van hen wordt afgenomen.” (Overleverd door Al-Tirmidhi 7/443; dit is een hasan hadith)

Ik weet dat ik niet altijd perfect ben. Is het niet grappig hoe we met totaal helderdenkend, rust, sakeena, geluk, dingen accepteren maar op een gegeven moment stort alles om ons heen in elkaar en we voelen onszelf onzeker en doodsbang. Maar Alhamdulillah gaan deze momenten voorbij en zijn ze deel van de test. Prijs Allah voor deze test. Want het is ook gevuld met zegeningen en omdat het een speciale jihad is waar maar weinigen voor geroepen zijn. Alle mensen in polygyny zijn Mujahiddeen.
Het is ook in het karakter van de echte Mumin of Muhsin dat hij of zij niet zijn rechten eist maar zich meer bezighoudt met het vervullen van de rechten van anderen. En wanneer zijn rechten niet vervuld worden kijkt hij / zij naar zichzelf om een reden te ontdekken hiervoor.”
“Kijk, Hikmah, ik respecteer je maar ik wil liever geen beproevingen in mijn leven hebben. Misschien helpt deze beproeving jou in je geloof, maar misschien zal het er voor zorgen dat ik mijn geloof verlies! Maar op het einde; “Op de Dag des Oordels, zal Allah, de Meest Hoge, verkondigen

‘Waar zijn degenen die van elkaar hielden omwille van mijn tevredenheid? Deze dag zal ik hen onderbrengen in mijn schaduw. Vandaag is er geen schaduw behalve mijn schaduw.”(Muslim)

En dit zal ik tegen Allah zeggen op die Dag: ik heb van één persoon op deze aarde gehouden omwille van U en dat is mijn man. Ik heb door hem Allah gevreesd en hij heeft door mij Allah gevreesd. Samen hebben we elkaar geholpen voor U, de Almachtige; we hebben elkaar geholpen om dichter tot U te komen; we hebben hetzelfde zwaard gedragen en dit had niet kunnen gebeuren wanneer we ons niet aan elkaar hadden overgegeven en de rest van de wereld niet hadden vergeten om U te aanbidden en om dankbaar aan U te zijn. We hebben hand en hand gewerkt voor Uw tevredenheid, O God. Onze prioritetien waren niet een Sunnah te herleven, onze prioriteiten waren om sterk vast te houden aan de pilaren van Islam. Door dat te doen, hebben we Shaheed bloed in bloed op Uw pad zodat U ons kunt herenigen in Jannah omdat U zei;

“En, indien er leiding van Mij tot u komt, zullen zij, die Mijn leiding volgen, vrees noch droefheid kennen.”(Koran 2;38)
Terug naar boven Ga naar beneden
 
[b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel 4[/b]
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel 1 [/b]
» [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel 3[/b]
» [b]Polygyny; de wijsheid van liefde deel2[/b]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Stichting Moskee Al-Mohsinien Meppel :: Algemeen :: Huwelijk-
Ga naar: